Jeg importerer din drømmebil fra kr. 10.000,-
Jeg hjemtager din drømmebil for kr. 10.000,- plus moms, og hvis du kan få det billigere andre steder, matcher jeg prisen.
Beløbet dækker nedenstående opgaver:
- Mine arbejdstimer.
- Kontakt med min tyske partner.
- Kommunikation med den tyske forhandler.
- Udlæg til tysk moms.
- Forsikret hjemtransport uanset geografisk placering.
- Toldsyn.
Ovenstående opgaver giver ingen avance til mig, og derfor tager jeg et fast honorar på kr. 12.000,- for oprettelse af leasingkontrakt.
Derfor er din endelige pris er således kr. 17.995,- plus moms uanset bilens tyske værdi.
I tilfælde af at du kan dokumentere en lavere pris hos en konkurrent, matcher jeg prisen.
Mine egne erfaringer er, at de fleste forhandlere tillægger en % sats af bilens tyske pris ved import. Det kan blive mange penge især for de dyrere biler. Hvis forhandleren lægger 5% ind i sit honorar af en bil til € 80.000,- plus moms svarer det til kr. 30.000,-. Oveni de sædvanlige hjemtagelsesomkostninger på kr. 12.500,- koster det kr. 42.500,- plus moms for at få en bil hjem, som jeg laver til kr. 24.990,- plus moms. Det svarer til, du skal finansiere kr. 17.500,- plus moms mere på din leasingaftale. Derudover lægger mange forhandler typisk yderligere kr. 30-40.000,- ind i leasingkontrakten, som du ikke kan se. Det gør jeg IKKE.
Konklusion: Jo kostbarere en bil du vil importere hos mig, jo billigere bliver din pris relativt. Typisk vil jeg ligge på 3-4%, hvor mine konkurrenter vil ligge på 6-8%, og her skal du tillægge det skjulte honorar, på de 30-40.000,- plus moms. Slutteligt er der så den sidste “faldgruppe”, og det er at mine konkurrenter ofte sætter restværdien for højt, så deres tilbud kan ligne mit. En for høj restværdi gør at den månedlige ydelse og udbetalingen ser fornuftig ud MEN hvis bilen ikke kan sælges til restværdien, står du tilbage med tabet. Dette kan nemt rende op kr. 10.000,- til 40.000,-